FAQ

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Masz pytania lub wątpliwości? Zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami. W tym miejscu będziemy prezentować najbardziej poszukiwane przez naszych użytkowników informacje na temat korzystania z Dworca Online.

Jeżeli bilet kupiony został bez rejestracji lub logowania na własne konto należy przejść do podstrony zwrotu biletu zwrot biletu bez konta > > > a następnie wpisać e-mail podany w zamówieniu, numer zwracanego biletu oraz numer kursu. Potwierdzić i postępować zgodnie z instrukcją.

Szczegółowy opis zwrotów dostępny tutaj

Jeżeli zakup biletu poprzedzony logowaniem na własne konto - należy zalogować się na nie podając e-mial oraz hasło. Wejść w numer zamówienia, którego zwrot biletu ma dotyczyć. Obok przycisku pobrania biletu kliknąć przycisk "zwrot z opłatą". Potwierdź wykonanie zwrotu.

Zwroty biletów można wykonać najpóźniej na 10 minut przed planowanym odjazdem autobusu z przystanku początkowego.

Zwroty biletów obciążone są opłatą manipulacyjną w wysokości 20% wartości brutto biletów.

Zwroty biletów promocyjnych obciążone są opłatą manipulacyjną w wysokości 20% wartości promocyjnej (fizycznie zapłaconej) biletu.

Po poprawnym dokonaniu zwrotu biletu - pieniądze wracają do klienta w ciągu 48h licząc dni robocze.

Przebookowanie biletów możliwe jest w przypadku:
a. zakupu biletów poprzez zarejestrowane konto użytkownika,
b. dokonania przebookowania najpóźniej na 24h przed odjazdem autobusu (w przypadku przewoźników PKS Polonus i ŻakExpress czas na przebookowanie wynosi 1h przed odjazdem). Po tym czasie funkcja przebookowania będzie niedostępna.

Operacji przebookowania dokonuje się na koncie użytkownika wchodząc w szczegóły zamówienia i przechodząc do wybranego biletu - funkcja "Zmień datę wyjazdu".

W pozostałych przypadkach aby zmienić godzinę wyjazdu lub datę należy najpierw dokonać zwrotu biletu, a następnie zakupić właściwy bilet.

Przebookowanie biletów możliwe jest w przypadku zakupu biletów poprzez zarejestrowane konto użytkownika - operacje przebukowania biletu na inną datę wyjazdu dokonuje się na koncie użytkownika.

Jak to zrobić?
1. Zaloguj się na własne konto, z którego został zakupiony bilet
2. Odnajdź zamówienie z biletem, który chcesz przebookować
3. Kliknij przycisk "zmień datę wyjazdu" aby przebookować pojedynczy bilet lub przycisk zmień "datę wyjazdu trasy" aby zmienić datę wyjazdu dla wszystkich biletów trasy.
Zmiana daty wyjazdu biletu autobusowego
4. Postępuj dalej zgodnie z instrukcją.
5. Przebookowane bilety pojawią się w nowym zamówieniu.

Szczegółowa instrukcja przebookowania biletu dostępna tutaj > > >

Dworzec Online umożliwia wystawienie faktury VAT za kupione bilety przez portal. Formularz do podania danych do faktuty znajduje się w kroku 3 (dane kupującego). Instrukcja dotycząca faktur VAT dostępna tutaj > > >

Należy pamiętać, że aby otrzymać fakturę VAT należy w trakcie procesu zakupu w kroku 3 zaznaczyć opcję, wyboru faktury VAT do zamówienia, a następnie podać dane osoby prywatnej lub NIP jeżeli faktura ma być wystawiona na firmę.
Jeżeli w trakcie składania zamówienia użytkownik nie zaznaczy opcji wyboru faktury VAT, nie będzie możliwości wystawienia faktur za bilety. Zgodnie z zapisami Regulaminu

PKS POLONUS wprowadził nową formę sprzedaży u kierowcy - poprzez innowacyjną oraz autorską aplikację mobilną. Jeżeli kupowałeś bilet u kierowcy masz możliwość, otrzymania faktury VAT. W tym celu należy podczas zakupu biletu w autobusie powiedzieć kierowcy, na jaki NIP ma być wystawiona faktura. Następnie należy odesłać do nas oryginał biletu - my natomiast wystawimy fakturę VAT zgodnie z danymi przypisanymi do numeru NIP.

W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt na adres pomoc@dworzeconline.pl

Tak, większość przewoźników honoruje ulgi ustawowe oraz posiada własne ulgi handlowe.
Zakres ulg uzależniona jest od przewoźnika. Dostępne ulgi na każdym kursie sprawdzisz w wynikach wyszukiwania (krok 1) klikając w przycisk "szczegóły kursu"

korzystania z ulg ustawowych >>>

Dzięki posiadaniu własnego konta użytkownika można:
  • w prostszy i szybszy sposób kupować bilety,
  • w łatwy sposób zarządzać zamówieniami oraz kupowanymi biletami
  • mieć dostęp do programu Partner PLUS umożliwiający wymianę punktów na vouchery na przejazd
  • śledzić status transakcji
  • prościej zwracać kupione bilety
  • możliwość przebukowania biletów u wybranych przewoźników
  • specjalne promocje dla użytkowników posiadających konto

Ponadto podając swój numer telefonu oraz wyrażając zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zyskuje się możliwość otrzymywania newsletterów oraz kodów rabatowych

Podróż łączona to połączenie składające się z dwóch kursów z koniecznością przesiadki. Kupując bilety na podróż łączoną otrzymujesz dwa oddzielne bilety na podróż. System Dworzec Online łączy wybrane kursy tak, aby użytkownik miał możliwość dojechania do miejsca, do którego nie ma połączenia bezpośredniego z jedną dogodną przesiadką.

Każdy przewoźnik może określić swoje standardy podróży jakie oferuje pasażerom. Dzięki nim można sprawdzić jakie udogodnienia dla pasażerów udostępnia na swoim kursie dany przewoźnik np: Wi-Fi, klimatyzację, toalety czy też inne udogodnienia.

Aby sprawdzić standardy podróży wystarczy w wynikach wyszukiwania sprawdzić przy danym kursie ikony, które się pokazują. Po najechaniu pokaże się podpowiedź, co dana ikona oznacza.

Na Dworcu Online można złożyć rezerwację poprzez naszą infolinię pod numerem 703 403 403. Opłata 2,58 zł z VAT za 1/min połączenia.

Rezerwację należy odebrać najpóźniej 48h przed odjazdem . Odbiór zarezerwowanego biletu możliwy jest w kasach na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia.

Wszystkie informacje na temat Dworca Autobusowego dostępne są na stronie interenetowej http://www.dawz.pl/ Znajdują się tam wszystkie informacje na temat działalności dworca autobusowego. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami.

Czasami zdarza się tak kiedy zostawi się domyślne ustawienia przeglądarki Safari oraz ustawienia: "blokuj cookie" w pozycji zawsze blokuj oraz wyłączy obsługę JavaScript.
Strona Dworzec Online do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje dostępu do plików cookie w tym celu należy wejść w: ustawienia -> Safari -> Blokuj cookie i ustawić w pozycji "Zawsze zezwalaj". Po czym wybrać opcję "wymaż historię i dane witryn" i zgodzić się na usunięcie historii przeglądarki.

To spowoduje, że strona Dworzec Online będzie miała dostęp do plików cookie oraz wyszukiwarka kursów powinna prawidłowo działać. Jeżeli nadal nie działa trzeba wejść w ustawienia -> Safari ->Zaawansowane i sprawdzić czy opcja JavaScript jest włączona.

Uśmiechaj się, chodź na spacery, pij dużo wody i nie stresuj, prowadź aktywny tryb życia.
Bądź miły dla siebie i innych.